czwartek, 27 września 2012

Polskie mtorowery

Najpopularniejszymi motorowerami lat 80 są: Romet Ogar 200 oraz Romet Ogar 205 które na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. Ja postaram się przybliżyć parametry oraz oraz przedstawię różnicę.
Romet Ogar 200 miał silnik od Jawy typ 223 produkcji czechosłowackiej, który był dostarczany zgodnie z kontraktem w ilości 40 tys. sztuk rocznie i taka też była średnia, roczna produkcja Ogara 200.
  • Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
  • Typ silnika - Jawa 223
  • Pojemność - 49,9 cm³
  • Moc nominalna - 2 KM / 1,4 kW przy 4500 obr./min
  • Stopień sprężania - 1:9,5
  • Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
  • Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
  • Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
  • Instalacja elektryczna - 6V - 20W
  • Świeca zapłonowa - F80 Iskra



 Romet Ogar 205
Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego w oparciu o konstrukcję 50 T3, dostosowaną do dwubiegowego silnika Dezamet. Ogar 205 ma zmienioną konstrukcyjnie ramę, dostosowaną do silnika Dezamet, obszerną skrzynkę narzędziową z miejscem na zapasowe akcesoria typu świeca zapłonowa, żarówki itp. W tym modelu wprowadzono zmodernizowaną przednią i tylną lampę z zewnętrznymi przyłączami. Produkcję rozpoczęto w pierwszych dniach maja 1986 roku, a zakończono w 1993 roku.
  • Silnik - dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
  • Typ silnika - 023 DEZAMET
  • Pojemność - 49,8 cm³
  • ŚREDNICA CYLINDRA/Skok tłoka - 38/44 mm
  • Moc - 1,25 kW/1,7 KM przy 4800 obr./min
  • Moment obrotowy - 2,85 Nm przy 2800 obr/min
  • Stopień sprężania - 8
  • Gaźnik - GM12F1
  • Sprzęgło - Cierne,Dwutarczowe mokre






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz